zondag 31 januari 2016

Uithalen en opnieuw beginnen 31 januari 2016


Van de week geen nieuw record gelopen, het was weer tijd voor mijn driemaandelijkse drainwissel.
Uit voorzorg slik ik dan een week antibiotica en dat maakt mij altijd wat futloos en na de wissel voelde ik me een paar dagen niet lekker.
Gelukkig is dat nu achter de rug en kan ik weer opbouwen.

Heb deze week wel gebruikt om eindelijk verder te gaan met het maken van borduurwerkjes voor in de letterbak.
Had al linnen en kartonnetjes voorbereid meegenomen op onze vakantie naar Zweden vorig jaar mei/juni, maar was niet verder dan twee letters gekomen. Had daar wel een paar sokken gebreid en een boekenlegger voor onze zoon geborduurd, dat ging voor want hij was vlak na onze thuiskomst jarig. Gelukkig weinig dagen echt regen gehad, anders was ik vast verder gekomen.

Mijn naam is nu in ieder geval af.


Maar nog genoeg te doen en dan heb ik ook nog een tweede letterbak...

Na mijn naamletters wilde ik voor een van de grotere vakjes een paar boompjes borduren.
Aangezien alles in blauwtinten wordt gemaakt, dus eerst op zoek naar garen met een beetje groene uitstraling. Drie mooie bij elkaar passende strengetjes in mijn voorraad gevonden en lekker begonnen.
Alleen bleek bij de eerste boom mijn keuze om de stam van de donkerste kleur en de bladeren een tint lichter niet goed te combineren. Het verschil was te klein, waardoor de stam en takken in het gebladerte verdween.
Twijfel, want ik had al een stukje klaar, maar toch besloten het uit te halen en met de lichtste tint het gebladerte te borduren.
Nu ben ik blij dat ik dat gedaan heb, want het is nu een leuk boompje geworden.


    

Volgende week zien jullie het eindresultaat met drie boompjes naast elkaar, is nu bijna af.

Verder maakte ik de tashanger voor een meisjesbaby af en ben ik ook druk bezig met het cadeautje dat ikzelf aan iemand wil geven. 


Hier zie je alle hangers op een rij, maar ik ik mag mijn voorraadje al weer aanvullen.

Horoscopen lees ik meestal als een week al voorbij is, geloof er niet echt in, maar vond degene die de Margriet voor mij deze week had wel frappant.
Juist nu ik ook weer tijd voor mijn borduurwerk vrij maakte en niet alleen voor anderen dingen maak. Vandaar dat ik deze met jullie deel, is misschien ook wel goed voor iedereen, in balans en dicht bij wat je zelf wilt blijven.
Is meteen een mooie afsluiter voor deze week!

2 opmerkingen:

  1. Nog heel hartelijk bedankt voor je mooie werkjes , ik ben er super blij mee! En de baby vast straks ook

    BeantwoordenVerwijderen