zondag 4 juli 2021

Engeltjes haken 4 juli 2021

Hier zien jullie een overzichtje van de engeltjes die ik tot nu toe haakte. De eerste was de grootste gehaakt met Catona en haaknaald 2 mm. Deze viel voor mij te groot uit, maar met kerst misschien wel leuk in de krans bij de voordeur.

De andere engeltjes maakte ik met Scheepjes Maxi en haaknaald 1,5 mm en dat is een leuk formaat om cadeau te doen en ook goed met een kaartje via de post te versturen.


De engeltjes haakte ik met behulp van YouTube filmpjes van 'vraag het Suus' en 'maak het met Miranda'. Deze filmpjes vond ik via de Google zoekopdracht: engeltje haken in een uur.

Dat wil niet zeggen dat ik ze binnen een uur af had. Maar je kunt tijdens de filmpjes op pauze drukken en weer verder gaan als je bij bent met haken. Snel is leuk maar het is geen wedstrijd en ik vind het ook fijn om van het haakproces zelf te genieten. Het is geen aangenomen werk zou mijn moeder gezegd hebben.

Bij de engeltjes van Miranda haak je ze t/m de vleugeltjes steeds  hetzelfde en daarna kun je uit diverse rokjes kiezen A t/m J en ik hoorde zelfs ook nog iets van een bonusengeltje. Dus keus genoeg.

Op de foto zie je de bovenkant van een engeltje.


 Hier samen met rokje B.










Ik beloofde Suus om het engeltje dat ik te groot vond ook nog een keer met dunner garen te haken. Het resultaat zie je hiernaast. Het zijn leuke engeltjes maar smaken verschillen en mijn voorkeur gaat uit naar die van Miranda. Het is net een kleiner formaat en de meeste rokjes meer kantachtig. Maar laat je daardoor niet beïnvloeden. 

Zowel de filmpjes van vraag het Suus als die van maak het met Miranda zijn goed te volgen ook voor beginnende haaksters. De gebruikte steken worden stap voor stap voorgedaan en Miranda haakt (in hoog tempo) de hele toeren mee. 


Het eerste engeltje van Miranda met rokje A heb ik al cadeau gedaan en mag haar werk doen als beschermengeltje. Nu ben ik met rokje D bezig en van plan om de hele serie een keer te haken. Daarna is het leuk om te kunnen kiezen welke je vaker gaat haken b.v. als kerstcadeautje bij een kaart. Iets dat ik jaarlijks bij een aantal mensen doe. Er volgen er dus meer.

Die van Suus komen in de deurkrans en kerstboom.

Dit keer heb ik jullie wel erg lang laten wachten op een blog, ik beloof niks, maar acht het toch wel mogelijk om iets sneller met een volgende blog te komen ;)

Alvast een fijne zomer en eventueel vakantie. Blijf voorzichtig!


1 opmerking:

  1. Wat leuk om terug te zien. Zelf haak ik ze met nog dunner garen en haaknaald 1.25 Dan worden ze nog kleiner. Leuk idee om er verschillende rokjes bij te maken. Dat ga ik zeker eens proberen.

    Groet Suus
    Vraag Het Suus

    BeantwoordenVerwijderen