zaterdag 9 januari 2016

Sterrenvriendjes 9 januari 2016


Na een rustige oud en nieuw wilde ik het veelkleurige katoen gaan gebruiken dat ik op de handwerkbeurs had gekocht om weer even te haken na al het breien van sokjes en sokken in december.
Ik had enige tijd terug een haakpatroon van Sterrenvriendjes van Sascha Blase gekocht.
Gehaakte items mogen worden verkocht mits ik maar vermeldt dat het ontwerp van A la Sascha is.
Bij deze heb ik hier melding van gemaakt.


Zoals je op de foto ziet heb ik er een jongens- en meisjespopje van gehaakt. 
Eigenwijs als ik ben heb ik wel wat aan het patroon veranderd, enerzijds omdat het dan prettiger haakte, anderzijds omdat ik bij het meisje een golvend randje langs de muts liever vond staan. 
Ook de haartjes op het voorhoofdje vond ik leuker.
Ze kosten per stuk 4,75 euro, waarvan ik een deel gebruik om de Stichting Babyspullen te ondersteunen.
Mocht je interesse hebben stuur dan even een berichtje.

Momenteel heb ik ook babyslofjes en sokjes op voorraad, zowel in het roze als in het blauw.

De komende week ga ik proberen om de tweede sok voor Lars af te krijgen en ik heb al weer een ander leuk project in gedachten. Dat wordt een cadeau voor iemand, dus kan er voorlopig nog niet teveel over kwijt. En dan ligt mijn rode winterjas nog op mij te wachten, daar moet ik binnenkort ook tijd voor vrij gaan houden. Ik heb me daar geen deadline voor gegeven, liever pas voor de volgende winter klaar en helemaal naar mijn zin, dan haastwerk en toch niet zoals ik in gedachten had.
Mocht ik me gaan vervelen, dan kan ik ook het borduurwerk voor de letterbakken oppakken.

Dit lijkt misschien wel veel, maar behalve het cadeau dat op tijd af moet zijn, zit nergens druk op.
Daardoor kan ik meestal wel ingaan op een verzoek om iets te haken of te breien.
Wel wil ik er genoeg tijd voor hebben, zodat ik de regie over mijn eigen dagindeling hou en ook dagen kan hebben waarop er niks uit mijn handen komt, omdat ik dan geen energie genoeg heb.
Schroom dus niet om mij te vragen, in overleg kan heel veel.

Iedereen een fijn weekend toegewenst en ben zelf benieuwd wat er komende week weer uit mijn handen komt.

2 opmerkingen: