woensdag 1 maart 2017

Hygge Cal week 2 en meer... 1 maart 2017


Naast de Hygge Cal werk ik ondertussen ook aan andere projectjes.
Hiernaast weer een Earlybirdje en NiCu in lichtblauw-denim-oker tinten.
Momenteel even iets meer stoere kleuren omdat er meer vraag is naar jongenskleurtjes.
Deze passen bij de Zweedse tafelloper op onze antieke Zweedse tafel.



En ja, je ziet het goed, ook de letterbak weer opgepakt.
Na het samen met mijn zus breien van de omslagdoek hebben we afgesproken om nu samen iedere week iets voor de letterbak te borduren. We doen dit op ons eigen tempo thuis en eens in de zoveel tijd reserveren we een dagje om bij elkaar een borduurtje te maken.
Samen met haar begon ik met de boom met de schommel, helemaal links, en maakte daarna het werkje af. Ik had de smaak te pakken en ben meteen doorgegaan met de vuurtoren. Wordt dus vervolgd.


Hier is het resultaat van de Hygge Cal t/m week 2. De rode golvende lijnen zijn er opgehaakt en de sterren zijn geborduurd.
Ik vind het heerlijk om te doen, het haken van de vasten doe je zonder nadenken en daarna ga je tellen en opletten en ben je met je gedachten alleen bij de sjaal. Doe je dat laatste niet dan ga je geheid de fout in en kun je het uithalen.

Na het eerste setje van Sint-Piet-Paard kreeg ik het verzoek om nog drie setjes te maken. Ook daar wordt rustig aan doorgewerkt.
Hopelijk krijgen we steeds meer zon en minder regen en kunnen we af en toe even buiten zitten handwerken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten