maandag 7 maart 2016

Een dagje later.... 7 maart 2016


Deze appel/kaneel cake gebakken omdat wij
gisteren bezoek kregen.
Hierdoor ook geen tijd gehad om een nieuw
stukje voor mijn blog te schrijven.
Het was heel gezellig en de cake smaakt ook 
heel lekker.

Voordat onze zoon straks een middag en avond 
bij ons komt, probeer ik toch nog even verslag 
van vorige week te doen.
De afgelopen 4 of 5 weken alleen via de app 
contact gehad, dus dan gaat moeders niet achter
de laptop zitten als hij in levende lijve bij ons is.


Ben deze week weer heel enthousiast bezig geweest met de letterbak.
Voor degenen die geen Facebook hebben, naast Rob zijn naam is nu ook die van Lars in de letterbak vertegenwoordigd. Tussen hun in kon ik nog wat pannen kwijt.

Het werkt echt verslavend, terwijl ik bezig ben
zie ik steeds weer andere geschikte patroontjes.
Je wilt maar doorgaan!

Ik kon het dus niet bij deze twee vakjes laten
en heb het middelste vak, onder de kan en
kopjes ook weten op te vullen.

Deze foto heb ik nog niet gedeeld in de groep
"Letterbak borduren" op FB, dus ook voor
degenen die hierin meekijken is het volgende item nieuw.      










Het is een fruitschaal met appel, peer en druiven en een vergiet met een appeltje erin.
Momenteel ben ik bezig het vakje rechts hiervan te vullen, maar dat is nog niet klaar en komt dus volgende week.

Kon het niet laten om nog een kuikentje te haken.
Deze komt net uit het ei getuige de eierschaal op zijn koppie.
Dit laatste heb ik zelf bedacht en staat dus niet in het boekje van Christel Krukkert beschreven.
Wat een schatje hé.
De narcissen en hyacinten kreeg ik 
van mijn lieve man.
Momenteel dus een echte voorjaarstafel en dan het zonnetje, achter glas, heerlijk!

Dat we er dan af en toe een hagel- of sneeuwbui tussendoor krijgen is niet zo heel erg, mits je er maar niet net in zit. 




Ondertussen brei ik ook geregeld aan de restjesdeken van sokkenwol. Zal er volgende week een foto van maken.



Hier nog een foto van de sneeuw deze week en de rode tulpen die ik begin van de week van een vriendin kreeg, echt maart roert zijn staart, een beetje winter en vooral voorjaar!
Wens jullie een zonnige week toe!


3 opmerkingen:

  1. Die Cake heeft nog een extra !! uit die echte zeeuwse bakvorm zal hij lekker smaken !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten, gebruik hem al een paar paar jaar en het wordt meteen een taart en tot nu toe is alles steeds gelukt.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen