zondag 7 februari 2016

Verjaardag


Deze week stond vooral in het teken van mijn verjaardag.
Het is vandaag precies 8 jaar geleden dat de artsen in Groningen aan de operaties begonnen om de tumor uit mijn heiligbeen en omgeving te verwijderen.
Sindsdien vier ik echt iedere verjaardag, in het begin met het idee weer een jaar overleefd! maar nu ook omdat ik in plaats van te overleven, steeds meer bezig ben met 'gewoon' LEVEN.
En het leven mag je vieren!
Naast het handwerk dat ik gewoonlijk show, nu ook ambachtelijk (dus met de hand) een boterkoek en appeltaart gebakken. Vond ze zelf alletwee erg lekker.


Ben heel erg verwend, met bloemen en cadeaus en niet te vergeten een door ons neefje gemaakt schilderij van een olifant.




Lekker veel  boeken, komt mooi uit want inmiddels ook onze vakantie geboekt, en het van vroeger bekende witte haakkatoen gekregen.
Van dat laatste wil ik voor mijn (multifunctionele) werkkamer gezellige valletjes haken. Dan kan de luxaflex weg en heb ik toch geen last van inkijk. Mijn handen jeuken om te beginnen, ben bang dat ik niet kan wachten tot mijn andere projecten klaar zijn.
Van Rob kreeg ik naast de rozen, mijn favoriete geurtje en hij heeft mijn witgouden kettinkje laten maken. 
Ook een schattig kettinkje gekregen met blauwe visjes, brengt 'zon, zee en strand'-gevoel mee.

Toch ook nog met naald en draad gewerkt deze week.
Heb een cadeautje afgemaakt, aan de blokjesdeken van restjes sokkenwol gewerkt en begonnen met een opkikkersleutelhanger. Deze laatste heb ikzelf bedacht en is altijd handig om op voorraad te hebben. Hier komt het meestal niet van en dan moet ik even in sneltreinvaart een opkikkertje haken.
Het idee van de blokjesdeken is om na ieder project dat klaar is tenminste een blokje aan te breien, in de praktijk is het daar niet van gekomen. Nu opnieuw proberen dit waar te maken.
De boompjes voor in de letterbak zijn ook af en het linnen voor het volgende vakje ligt klaar.



Ben ook een hele middag bezig geweest om alle losse tasjes/tassen met gekregen wolrestanten netjes op bolletjes te winden en enigszins op kleur gesorteerd bij elkaar in een bak te doen.
Geeft weer meer ruimte op de vloer en staat ook veel netter. 
Al met al dus een gevulde week achter de rug, op naar de volgende.





2 opmerkingen:

  1. Dus eigelijk ben je pas 8 , haha , fijn dat je een leuke dag hebt gehad! En indetdaad elk jaar goed vieren! Blij dat je er nog bent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief van jou! Als je het zo bekijkt ben ik een stuk jonger dan jij, ha, ha. Ik ben ook blij dat wij in dezelfde straat wonen en elkaar daardoor hebben leren kennen.

      Verwijderen