zondag 24 januari 2016

Met handen en voeten 24 januari 2016


Voortbewegen doe ik grotendeels met mijn handen en tegenwoordig zelfs elektrisch ondersteund in de rolstoel. 
Gelukkig ben ik met revalideren zover dat ik al weer een paar maanden buiten loop met behulp van mijn looprekje. Tot nu toe liep ik over de stoep onze straat op en neer, maar ik wilde heel graag een rondje kunnen lopen. Voor mijn gevoel maak ik dan meer een wandelingetje.
Twee weken terug sprak ik met mijn fysiotherapeute af dat een van mijn doelen voor dit jaar was om een rondje te kunnen wandelen van onze straat via De Streek en Delfland weer terug.
Gisteren was het heerlijk weer en ik liep rustig door onze straat in de richting van het tussenstraatje naar De Streek waar het zonnetje lekker scheen en ik dacht nog even een paar huizen van De Streek en dan weer omkeren.
Maar het liep zo lekker in de zon, ik had geen zin in de schaduw van onze straat en dacht vooruit, doorzetten. Dus De Streek uitgelopen, Delfland in en toen nog een klein stukje van onze straat voor ik weer thuis was.
Ik merkte wel dat ik het laatste stukje zwaarder op mijn handen leunde, maar met handen en voeten heb ik mijn eerste doel van dit jaar nu al gehaald!
Via internet gekeken hoeveel meter dit was: ongeveer 650 meter.
Voor mij ook de maximale afstand tot nu toe op de loopband.
Trots op mijn lijf, dat het toch maar weer even doet.

Deze week het projectje  dat ik op verzoek zou maken afgerond en nog een schattig extraatje erbij gemaakt.
Kwam een heel leuk patroontje tegen dat erom vroeg om gebreid te worden.
Op bijgaande foto zien jullie de kleurcombinatie en een deel dat op de pennen stond.


Verder schiet ik al lekker op met het cadeautje dat ik zelf weg wil geven.
Daarnaast ook hartjes gebreid voor de tashangers met babygelukspoppetjes.
Twee hangers zijn klaar, een voor jongensbaby's en een voor als nog niet bekend is of het een meisje of een jongetje wordt. De eerste uiteraard in blauw/wit- tinten en de laatste in blauw/roze en grijs/wit.
Met de meisjesversie ben ik bezig, breiwerk is klaar, nu nog in elkaar zetten en met bandjes, knoopjes en belletje versieren.


Volgende week zal deze ook klaar zijn en kan ik hem laten zien.
De stoofschotel voor vanavond heb ik vanmiddag al klaargemaakt, dus alleen nog even een stokbrood afbakken en dan kunnen we eten.
Heb ik nu mooi nog even tijd om mijn boodschappenlijst te maken en te bestellen.

  

1 opmerking:

  1. Je bent een topper , maar dat weet je wel , veeeeeel respect voor je doorzettingsvermogen! Kom snel bij je

    BeantwoordenVerwijderen