zondag 29 november 2015

Een week voor Pakjesavond 29 november 2015

Deze week was onze agenda weer aardig gevuld. Wel allemaal leuke uitjes, maar ook die kosten energie. 
Ik dacht het rustig ingepland te hebben zodat ik mijn energievaatje weer een beetje kon aanvullen, maar dan win je een toegangskaartje voor de Handwerk en Quiltdagen in Nieuwegein + een lapje stof dat ik bij Marina's Quiltcorner mocht uitzoeken.
Dit laat je natuurlijk niet aan je neus voorbijgaan. Rob was zo lief om vrijdag voor taxichauffeur te spelen en ik heb een paar gezellige uurtjes op deze beurs doorgebracht.
Op Facebook had ik al laten zien dat dit niet met gesloten beurs ging ;)
Ik kwam met aardig wat tasjes en zakjes thuis.
Hieronder zien jullie nu ook de inhoud hiervan.


Het lapje in herfstkleuren met vosjes, uilen en herten was mijn gewonnen prijs.
Weer 2 bollen sokkenwol, 2 bolletjes gekleurde katoen, 5 kleine strengetjes handgekleurde wol, 4 borduurpakketjes, een pakketje om (volgend jaar) van vilt een Piet te maken, 2 x lint met Merry Christmas en achteraan staat een pakket waar ik ook heel blij mee ben: de ontwerpster noemt het twee Kerstkabouters, maar het zijn eigenlijk "Zweedse Tomte's".

Dit is een kabouter die over de hoeve (het huis) waakt en  weinig van de bewoners vraagt, behalve met Kerst een kom pap met boter en respect. Ik kreeg een Tomte van de buren toen ik in december 2009 in het AVL werd opgenomen. Hij zat daar in mijn vensterbank terwijl het bijna twee maanden sneeuwde, een fleurig rood manneke in een wit/grijze periode. Daarna kreeg hij een plekje bovenop onze eland, naast mijn bed in de woonkamer.

De laatste jaren heb ik er al een paar onder onze kerstboom gelegd en cadeau gedaan, zodat er al weer een aantal huizen bewoond worden door een Tomte.
Ik vind het ontzettend leuk om er nu zelf twee te kunnen maken en die dan straks in mijn antieke Zweedse kast neer te kunnen zetten.

Maar nu is het nog niet zover.
Het pakketje dat ik voor ons achternichtje maakte houden jullie nog steeds tegoed, ze heeft het inmiddels wel uitgepakt en was er heel blij mee, maar ik heb hier al wat foto's geplaatst.
Waarschijnlijk komt dat volgende week, evenals mijn bruine Pietje.

Op onze kleine tafel staan nu twee Pietjes met verschillende huidskleur gezellig naast elkaar.

Deze week nog lekker genieten van gevulde speculaas, marsepein en pepernoten en daarna op naar Kerst!

1 opmerking: