vrijdag 13 november 2015

Belofte maakt schuld 13 november 2015


Hier is de foto van mijn moeders sokken, de babyslofjes en tashanger.

Ik heb gekozen voor EveLief Handmade tijdens het haken van de spinnetjes die ik met Sint Maarten uitdeelde. Het kwam ineens in mij op en vond het goed passen bij mijn naam, mijn stopwoordje even, de liefde waarmee ik de cadeautjes maak en het staat ook voor dierbaar. Als je een tijdje met iets bezig bent, iets uit een knotje of een lapje laat ontstaan, dan wordt het je vanzelf dierbaar alsook degenen voor wie ik iets maak (op verzoek of om cadeau aan te geven) mij dierbaar zijn.

Handwerken doe ik al vanaf dat ik een jaar of vier was. Borduren en haken leerde ik op de kleuterschool bij de nonnen, breien van mijn moeder en Grote Oma (mijn moeders moeder) en naaien van mijn moeder.  Na deze basis heb ik de rest zelf aangeleerd door het vaak te doen.

Toen ik noodgedwongen na een lange periode van ziekte en revalidatie veel meer tijd had, attendeerde mijn zus mij een paar jaar geleden op de mogelijkheid om ook liggend mijn hobby weer op te pakken. De eerste gehaakte knuffeldieren deed ik allemaal cadeau en kreeg daar leuke reacties op. Nu ben ik zover dat ook ik ervan overtuigd ben dat wat ik maak mooi en van prima kwaliteit is. Dat gecombineerd met het feit dat ik schrijven ook erg leuk vind heeft ertoe geleid dat ik geleidelijk begon te denken om een eigen blog te gaan maken over mijn handwerk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten