zondag 22 november 2015

Wat een week! 22 november 2015



Even nadat ik mijn vorige bericht deelde begon de aanslag in Parijs. 
Ik word er stil en verdrietig van als een paar mensen zoveel verdriet veroorzaken.
Tevens denk je wat doen mijn blog en handwerkjes er toe, maar dat slaat ook al snel om.
Natuurlijk doet het er wat toe, mijn handwerkjes worden met zoveel liefde gemaakt en ook gegeven! Het zijn misschien kleine druppeltjes op een gloeiende plaat, maar veel druppeltjes vormen samen een plas en hoe groter de plas, des te groter de kans een brand te blussen.
Dus gewoon doorgaan met het binnen je eigen bereik je best doen en aardig zijn voor de mensen in je eigen omgeving. 
Daarom toch weer achter de laptop gaan zitten om wat foto's te delen in Sinterklaassfeer.




 In 2011 of 2012 haakte ik Sinterklaas, het paard Amerigo en twee (bruine) Pietjes uit het boekje "Gelukspoppetjes haken" van Annemarie Arts. Dit was voor de Zwarte Pieten discussie losbarstte.
Ze hingen gemoedelijk aan de knoppen van onze grenen buffetkast.
Vorig jaar haakte ik er twee blanke Pietjes met roetvegen op hun snoetjes bij en maakte ik de hanger met cadeautjes, Sinterklaas, Amerigo en vier Pietjes en verhuisde het hele stel naar het raam naast de voordeur. De foto heb ik gemaakt met een witte deur als achtergrond, omdat ze zo beter te zien zijn.

Gisteren was mijn energiepeil, na een inspannende week, beneden nul gedaald en heb ik de dag grotendeels liggend doorgebracht. Maar helemaal niks doen is niet mijn ding, dus lekker liggen haken. Christel Krukkert bedacht een patroon voor een Piet en die vond ik leuk voor op de kleine tafel. Ben begonnen met een blanke Piet, uiteraard wel met donkere vegen, en wil er deze week ook een bruine bij haken, zodat ze straks hand in hand op ons tafeltje kunnen staan. 


  

Dit is 'haar' dan. De witte kanten randjes aan de onderkant van de mouwen heb ikzelf bedacht en ik vind het een vrouwelijk Pietje geworden.

Van de week ook druk bezig geweest met het cadeautje voor mijn achternichtje, maar dat laat ik pas zien als ze het heeft gekregen. Dit houden jullie nog van mij tegoed.

Ook staan en weer sokken op de pennen, grote en mini maten, heerlijk om 's avonds zonder nadenken bij de tv aan te werken.
Stilliggen is echt niks voor mij.

Dit was het weer voor deze keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten