zondag 6 december 2015

Dag Sinterklaasje... 6 december 2015

Iedereen weer verwend? Of in ieder geval een gezellige avond gehad?
Wij waren met ons tweetjes, voor het eerst sinds jaren en hebben samen genoten van een schaal met lekkers.













Nu weer afscheid nemen van onze Pietjes die de huiskamer hebben opgevrolijkt, tot volgend jaar!
Hierboven de beloofde foto van het zeer roze cadeautje voor ons achternichtje. Gelukkig past de pop alles, poppenmoeder blij, maar ik ook. Heb alles gemaakt op basis van wat maten die onze nicht doorgaf en patroontje voor de trui en broek uit een heel oud handwerkblad.

Nu op naar Kerst.
Eerste kaarten zijn al geschreven en de deur uit, nog ongeveer 80 te gaan (my guilty pleasure).

De eerste Tomte begint vorm te krijgen, alleen nog zijn baard en neus maken.
Bij de beschrijving staat dat je sommige onderdelen moet lijmen, maar dat doe ik dus niet. Alles is vast te naaien, dus waarom een lijmpistool gebruiken? 

Voor insiders: dit wordt toch het jaar van de pimpelmees!
Voor de rest leg ik het even uit: een paar jaar geleden kreeg ik van mijn zus een boek met brei- en haakpatronen voor vogels, insecten, bloemen, blaadjes en paddestoelen. 
Het eerste patroon in dit boek is een pimpelmees, heel schattig en meteen verliefd. Ik heb deze als bedankje voor mijn zus gemaakt en daarna nog drie keer, maar steeds cadeau gedaan. Zo leuk als ze er uitzien, zo lastig zijn ze om te maken. Voor mezelf stelde ik het steeds uit, er kwamen altijd andere projecten die voorrang kregen. 
Een goed voornemen voor 2014 was dat ik er toch een voor ons zou maken... Niet gelukt, maar niet getreurd, weer een heel jaar voor me. Ook dit jaar schiet al op, dit vond ik toch te gek worden dus van de week ben ik begonnen en nu nog een vleugel breien, in elkaar zetten en dan de pootjes maken.

Als alles volgens plan verloopt komen de Tomte en de pimpelmees deze week af en kan ik ze volgende keer laten zien.
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten