zondag 14 februari 2016

Valentijnsdag 14 februari 2016


Niet handmade, maar wel bijzonder: vandaag is mijn/onze vader 89 jaar geworden!
Net zoals bij hem, gaat ook het levenspad van zijn kinderen niet zonder hobbels, maar hij heeft wel de goede genen van een sterk geslacht doorgegeven. Veerkracht hebben we allemaal!

Deze week is het weer gelukt om
een borduurwerkje voor de letterbak
af te krijgen.
Een blauw-witte theepot.

Nu vond ik de kleuren (beetje groen-blauw)
en het motief van de boompjes niet zo
goed combineren met deze theepot.

Gelukkig passen de boompjes ook op een
ander plekje in de letterbak en heb ze
verplaatst.

Het idee is nu om rondom de theepot nog
meer serviesgoed te maken.

Het kartonnetje voor de volgende is al gesneden en het linnen ligt ook borduur-klaar.



Zo ziet de letterbak er tot nu toe uit.
De boompjes staan nu naast de paashaasjes waar ik
vorig jaar me begon en de uilen in de nacht.
Kijken of ik hier wat meer natuur-gerelateerde werkjes
bij kan maken.

Mijn man is begonnen met het sausen van de muren in onze hal en heeft voor mij fotoplanken opgehangen. Als je nu naar onze huiskamer loopt dan kom je langs dierbare foto's, getekende portretten en andere afbeeldingen die ik/wij graag zien. Het is de bedoeling dat ik met enige regelmaat wat prenten en foto's verwissel. Ook nog op zoek naar wat fotolijstjes.


Het kleine opkikkertje is ook afgemaakt en ik ben weer een aantal blokken verder gekomen met de deken van restjes sokkenwol.
Ook met het gehaakte gordijn voor mijn kamer begonnen. Eerst met haaknaald 2.5 maar dat vond ik toch te los en grof worden. Helaas was ik al een aardig eindje op weg toen ik toch besloot het uit te halen en opnieuw te beginnen met haaknaald 2.0. Ik zou er spijt van hebben gekregen als ik was doorgegaan. 


Volgende week komt er ook een foto van het gordijn-in-wording.
Het leuke van dit blog voor mijzelf is dat ik zie wat ik allemaal maak en dat ik dus nog best veel doe in een week. Tot nu toe zit de vaart er aardig in. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten