zaterdag 27 februari 2016

Een beetje lentegevoel 27 februari 2016


Deze week hebben we alles gehad, natte sneeuw-, hagel- en regenbuien, maar ook zon.
Het is nog wel fris, maar vanmiddag even uit de wind met mijn hoofd in het zonnetje in de tuin gezeten, heerlijk!
De bloembollen hebben ook de lente in de bol.
Op de foto zien jullie mini-irissen, krokussen en kleine narcissen.


Wat dit met handwerk te maken heeft? Ik heb ze zelf, vanuit de rolstoel in de grond gestopt.

  
Hiernaast zien jullie een andere kant van werk dat uit mijn handen kwam, een worteltaart in wording.
Vrijdagmiddag hadden wij een combinatie-afspraak bij de mondhygiëniste en tandarts. Vorige keer hadden we afgesproken dat wij voor taart en zij voor koffie/thee zouden zorgen.
Helaas kregen wij 's ochtends te horen dat de afspraak verzet moest worden wegens ziekte.
Nu is de hele taart voor onszelf...
Gelukkig is hij wel lekker!




Ik vind het heel leuk om lid te zijn van de Facebookgroep 'Letterbak borduren'.
Inspirerend om letterbakken en ideetjes van anderen te zien en tevens een stok achter de deur bij mijn voornemen om dit jaar iedere week een vakje te vullen.

Deze week het linker vak met serviesgoed gevuld.
Twee 'grote' dekschalen, een klein schaaltje en lepel.
Ik kon het niet laten om de groep op Facebook de primeur
hiervan te gunnen.


Maar als je zo lekker bezig bent en de letterbak naast jouw 
werktafel staat te lonken...







Mijn man verdiend zeker een plekje in deze bak.
Het borduren van een naam, met name een van 3 letters,
 gaat lekker snel.
Je snapt het al, weer een vakje gevuld!
Zo gaat het vlot.

Hartjes mochten niet ontbreken en gelukkig staan 
ook daar voorbeeldjes van in een van mijn boekjes.







Deze boekjes heb ik indertijd gekocht bij Atelier Steekjes en Kruisjes.
Heel veel borduurmaterialen en online te bestellen.
Zowel de tot nu toe gebruikte letters als de motiefjes 
komen allemaal uit deze twee boekjes.

Voorlopig nog genoeg voorbeelden om na te maken,
maar wel in de kleuren blauw-wit.

Ik denk nog na over een andere invulling van de bak
met één maat vakjes. Zag op FB iets leuks langs 
komen, dat ook heel goed bij mij en mijn hobby's past.
Dat denk ik nog uit.



Begonnen met bloemen, deze week ook mijn
verslagje eindigen met tulpen en een lief
kuikentje.
Heb deze week namelijk ook veel gehaakt,
maar dat wordt een cadeautje zodat ik dat niet
kan laten zien.
Maar een kuikentje kan er wel even tussendoor.

Het patroon komt uit een boekje van Christel Krukkert.
Haar boekjes inspireren mij ook enorm.
Vaak geef ik er wel een eigen twist aan, maar
dat is ook het leuke van eigen handwerk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten