zondag 20 maart 2016

Nu ook weer wat haak- en breiwerk 20 maart 2016


Dit wordt mijn gordijntje voor het raam in mijn kamer.
Ben nu ongeveer op de helft.

Het is heerlijk om weer een keer in filet te haken.
In de tachtiger jaren hadden wij ze voor praktisch alle ramen hangen.

Dit patroon heb ik toen overgeslagen, dus leuk om alsnog te gebruiken.

Ik haak dit met het "ouderwetse" Durable katoen nummer 8.
Prima garen voor dit werk. Het was leuk om dit voor mijn verjaardag in februari cadeau te krijgen!

Deze foto laat mijn vorderingen zien met de lapjesdeken van restjes sokkenwol.

Deze week niet aan gewerkt. Ik was druk met mijn letterbak, zowel borduren als snijden van zuurvrij passe partout karton.

Daarnaast kon ik het niet laten om opnieuw een paar sokken voor onze zoon op de pennen te zetten.
De eerste is klaar en de tweede vordert.
De wol leende zich niet om twee dezelfde sokken te breien en het is een feestje om de kleuren vanuit het midden, tijdens het breien tevoorschijn te zien komen.


In het echt zijn de kleuren nog dieper/warmer!
Ook mooi onregelmatig gesponnen wol, daar hou ik wel van.

Uiteraard heb ik ook geborduurt.
De naam van onze poes vroeg ook om een plaatsje in de letterbak.
Om aan te geven dat het een poezennaam betreft ben ik begonnen en geƫindigd met een poesje.
Een slingerende draad van een bol wol verbind de vijf vakjes.
Deze zijn opgespannen op het zuurvrije karton dat iets minder wit is dan het voorheen gebruikte.
Daardoor is er nu kleurverschil, maar dat verdwijnt als ik alles opnieuw heb gedaan.

Wens jullie weer een fijne week toe, met hopelijk een beetje lente!

2 opmerkingen:

  1. Prachtig word je letterbak ,met dat " delfsblauw" en die wol , wat een mooie kleuren , jij hebt ook deze week weer niet stilgezeten , de handjes gaan gewoon door , hier ook hoor, alleen is hier alles zwart wit, ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik zag dat zwart/wit de kleuren zijn. Heerlijk zo'n handige a.s. oma!

      Verwijderen