zondag 28 augustus 2016

Hoe Emil veranderde in Emily 27 augustus 2016


Op 7 augustus j.l. ging mijn blog over het proces van het maken van het 'hut'koffertje voor het aapje Emil.
Kort daarna werd het verkocht, maar met het verzoek of Emil kon veranderen in Emily.
Dus breinaalden en wol erbij gepakt en opnieuw kleertjes gebreid.

Ben begonnen met een lief jurkje met een wijd rokje. Daar moest toch wel een broekje onder, maar omdat deze wol veel dunner was dan van de tuinbroek van Emil, kon ik het patroon weer opnieuw uitdenken. Het werd een wit broekje met korte pijpjes en een elastiek door de gaatjes in de bovenkant.


En daarna een jasje erbij maken.
Ook hierbij gold dat de wol dunner was dan die ik bij Emil gebruikte, dus vanaf nul beginnen.
Aangezien dit koffertje op wereldreis naar de andere kant van onze planeet gaat, leek het mij leuk om ook het "rood-wit-blauw" van onze vlag te gebruiken. Voor het blauw heb ik wel een kleur genomen die bij de deksel van het koffertje past, want het is wel een geheel. Voor het rood en wit gebruikte ik de wol van het jurkje en broekje. Daarnaast een beetje roze, zodat de lievelingskleur van veel meisjes ook is verwerkt.


En zo was het aapje Emil veranderd in aapje Emily en klaar voor de reis.
Ze is er zelf enthousiast over, kroop graag in het koffertje en liet zich gewillig instoppen.



Voor de komende kleine nieuwe wereldburger maakte ik er als cadeautje nog een bijpassend speenkoord bij. Daarna kon het koffertje dicht met een kaartje "verkocht" eraan.



Daarna nog veel meer lieve projecten afgerond terwijl Lars naar Ierland vertrok en maandag de verbouwing van onze badkamer begint. Maar dat komt volgende keer aan de beurt. Na de hele warme dagen van afgelopen week ziet de weersverwachting voor volgende week er aantrekkelijker uit. Geniet er maar van.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten