zondag 7 augustus 2016

De draad weer oppakken 7 augustus 2016


Vorige keer begon ik heel optimistisch aan het hut-koffertje voor Emil. Tussendoor haakte ik nog een rammelaar banaan die tevens als kussentje kan dienstdoen. Maar toen het koffertje...

  










De buitenkant en gedeeltelijk ook vanbinnen drie keer met Gesso en twee maal met blauw geschilderd. Het deksel en de bodem van nieuw, met stof bekleed karton voorzien, maar helaas was het niet geschikt om mee te spelen. Bij het minste geringste brak de verf eraf, dus: compleet gestript.


Alleen het lieve matrasje met de lieveheersbeestjes bleef over.








Het was een zonnige dag (17-07-2016) toen de hele buitenkant eraf ging. Mijn plan is nu, nadat ik het gedeeltelijk ter versteviging al weer met gewoon papier heb beplakt, om dit koffertje met stof te bekleden.
Dat is heel veel werk en Emil wachtte maar op zijn bedje, je voelt hem al aankomen. Het volgende koffertje gepakt.
Hiervan was de buitenkant nog best netjes en hoefde alleen de binnenkant maar te worden behandeld.

De binnenkant had wat viltstiftvlekken, dacht ik, maar toen de Gesso eroverheen ging bleek het ecoline te zijn die lekker oploste in mijn witte Gesso. Zelfs bij de derde laag gebeurde dit nog, dus toen heel radicaal twee leuke velletjes papier gepakt en de binnenkant beplakt.

Dit is het uiteindelijk geworden, Emil heeft eindelijk zijn plekje gekregen en voor wie interesse heeft, Emil en zijn koffertje zijn te koop. Stuur maar een berichtje.



2 opmerkingen: