zaterdag 2 april 2016

De lente begint! 2 april 2016



Donderdag heeft de tuinman even een paar takken van onze uitdijende kastanjeboom gesnoeid.
Hij heeft zelf wat takken voor thuis in de vaas meegenomen, heb er een paar aan mijn taalmaatje meegegeven en bij ons twee vazen gevuld. Zo kunnen we er binnen ook van genieten.
Deze kastanjeboom hebben we zelf opgekweekt uit een kastanje die wij inmiddels zo'n 17 jaar geleden uit het Pampushout (Almere) hebben meegenomen.
Het is een boom waar ikzelf veel kracht uit put als alles weer eens tegenzit.

Deze foto kwam ik tegen en verdiend ook een plaatsje in mijn blog. Een jaar geleden was dit het eerste borduurwerkje dat ik voor mijn letterbak maakte. Het was Pasen vandaar een paashaas.
Tot nu toe is dit het enige werkje dat in mijn eigen oude letterbak staat. Hierna ben ik verdergegaan met de andere letterbak, omdat ik het gemakkelijker vond om grote en kleine vakjes te vullen. Mijn oudste bak heeft alleen maar vakjes van dit ene formaat. Maar inmiddels heb ik daar ook een leuk idee voor waardoor deze bak er straks heel anders uit gaat zien dan degene die ik met blauwe borduurwerkjes vul.
Het blijft voor jullie nog even een verrassing.


Deze sokken wil ik jullie ook nog even laten zien.
Ze zijn al twee maanden geleden afgekomen en inmiddels cadeau gegeven. Degene voor wie ze zijn gemaakt houd erg van verschillende, aparte sokken, daarom met veel plezier twee heel verschillende sokken gemaakt met vier kleuren garen en afwisselend patroontje. Wel zodanig dat het toch een "paar" werd.


Nu ben ik met deze wol bezig.
Dezelfde serie als de vorige die ik voor onze zoon breide.
Omdat ik het liefst van binnen uit een bol brei is het voor mij tijdens het breien ook een verrassing welke kleur eruit komt.
De eerste sok schiet al op dus volgende week zal ik die wel kunnen laten zien.
Hopelijk breekt straks het zonnetje nog even door en kan ik lekker buiten verder gaan.
Gisteren was het heerlijk: zon, kopje thee en breiwerk in mijn schoot.
Daar kan ik echt van genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten