zondag 16 januari 2022

Een nieuw jaar, nieuwe projecten. 16 januari 2022


 Nieuw jaar met nieuwe projecten en ideeën. Nadat in december mijn hele voorraad  (6) popjes verhuisden naar nieuwe poppenmama's maakte ik Katootje. Weer naar eigen ontwerp maar nu met het poppenhaar van CuteDutch. Ik ben geen voorstander van haar plakken dus heb elke krul door een lusje op het hoofdje gehaald en met een dubbele knoop vastgemaakt. Daarna de krullen in elkaar gekneed zodat het kapsel goed vast blijft zitten. Leuk effect maar eenmalig. Heb op YouTube manieren gezien om garen te krullen. Ook veel werk maar het proberen waard. Net van de haaknaald werd Katootje al verkocht.



De trui op deze foto is een project waar ik tussen alle andere dingen door aan wil werken. 

Iedere dag een stukje.

Natuurlijk wel: ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan.

Inbreien van een patroon is geen probleem, maar een trui top-down breien heb ik nooit eerder gedaan evenals met rondbreinaalden breien. Alle materialen kreeg ik alvast van Rob voor mijn komende verjaardag.



Terwijl het eerste poppenbeentje inmiddels gehaakt is, ga ik nu eerst voor onszelf met vilt aan de gang.

Het is een patroon van atelier Pippilotta waar ik een aantal van deze lapjes wolvilt voor wil gebruiken. Als ik nu begin is het vast vóór Sint Maarten 2022 klaar. Ik wil het namelijk al jaren maken.




Deze laatste foto's zijn de nieuwe bolletjes katoen voor bij de voorraad om popjes te kunnen haken en het materiaal voor de trui. 

Nu nog een doos vol garen en hopelijk eind van het jaar een nieuwe trui. De tijd zal het leren en laten zien wat er uit deze bolletjes tevoorschijn komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten