zondag 24 mei 2020

Celtic Tiles Wrap 24 mei 2020

Hier ligt de stapel vierkanten die ik tot nu toe heb gehaakt. Het zijn er nu acht en dat betekent dat ik op de helft ben. In totaal bestaat de omslagsjaal uit 16 vierkanten die aan elkaar worden gehaakt.
Het lastigste is om alle vierkanten ongeveer even groot te haken zodat het opspannen niet teveel spanning vraagt om ze gelijk te krijgen. Het was ook een uitdaging om een soort kabel voor het werk te haken wat de Keltische knoop oplevert.


Dit is het patroon. Hier gehaakt met Scheepjes Stonewashed nr 813 Amazonite. Zelf koos ik een tint warmer en sprekender nr 815 Green Agate, het hele pakket van Rob gekregen voor mijn verjaardag.
Het is wel lastig om de kleur goed op een foto te krijgen omdat het in ieder licht weer afwijkt. 

Dat is op deze foto goed te zien. Ik denk dat de foto linksboven en rechtsonder de werkelijke kleur het meest benaderd. Nu verder met de volgende helft voordat ik een ander werk oppak. Nadat ik muis Ruben even tussendoor maakte was het echt zoeken naar de juiste spanning van haken om dezelfde afmeting te krijgen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten