dinsdag 7 maart 2017

Hygge-CAL week 3 en...


Het blijft heerlijk om aan deze sjaal te werken. De combinatie van haken en borduren bevalt mij uitstekend! En dan ook nog met deze kleuren die mij heel vrolijk maken.
Zelf zou ik niet gauw voor dat hele zachte roze zijn gegaan en al helemaal niet tussen de rood-oranje-gele hartjes in, maar door dit project word je wel uit je comfort zone gehaald.
De een heeft moeite met de bobbels of de rode golvende rand, de ander hikt een beetje tegen kleuren aan. Ik vind het vooral een uitdaging om niet eigenwijs te zijn en gewoon het patroon te volgen. Ben nogal geneigd om aanpassingen te doen, maar ik viel als een blok voor dit ontwerp in deze kleuren, dus houd  ik mijzelf eraan.

Naast de sjaal waaraan ik meestal van woensdag t/m vrijdag werk probeer ik ook iedere week een setje voor de Stichting Earlybirds Fotografie te haken. 
Het is zo fijn dat ik voor mijn verjaardag een hele voorraad katoen heb gekregen waaruit ik iedere week een nieuwe kleurencombinatie kan zoeken. Momenteel is er extra vraag naar jongenssetjes, dus probeer ik wat stoere kleuren bij elkaar te voegen, maar wel met een zacht tintje erbij. Het blijft per slot van rekening wel een heel klein kindje waar dit naar toe gaat.
Het is ook leuk om ieder vogeltje een naam en een wens mee te geven. Mijn wens: "een liefdevolle toekomst" is bij ieder vogeltje hetzelfde, maar ze krijgen allemaal een eigen naam. 


Ook de letterbak heb ik opnieuw ter hand genomen.
Heb vorig jaar ervaren dat deze gemakkelijk weer op de achtergrond raakt door allerlei haak- en breiprojecten en dat wil ik nu voorkomen.
Deze week heb ik het kleine vakje onder de vuurtoren gevuld met een piepklein bretons gestreept truitje en mutsje.
Daarna meteen een nieuw kartonnetje op maat gemaakt voor het volgende vakje en ben nu bezig een stukje borduurlinnen voor te bereiden. Komt dus goed.

Vorige week trakteerde ik mezelf op het boekje: Gehaakte lappenpoppen deel 2 van Sascha Blase-van Wagtendonk. Op Pinterest had ik weleens rammelaar/bijtringen voorbij zien komen op basis van het pinguïnpatroon waar ik al eerder een lappenpop van haakte.
In dit boek staat een kleine versie van deze lappenpop en die heb ik gebruikt om deze rammelaar van te maken. Het toevoegen van vleugels aan de rammelaar is mijn eigen idee evenals het krinkelplastic in een van de vleugeltjes. Ook heb ik het snaveltje iets ovaler vastgezet dan op het voorbeeld stond.
Heb je interesse voor deze rammelaar, neem dan even contact met mij op.

2 opmerkingen:

  1. Heel toevallig op uw blog beland. Wat een prachtige creaties. Uw Hygge sjaal wordt al heel mooi.

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, even gauw een blik geworpen op uw blog. Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding, bij ons is vorige week helaas het tegenovergestelde gebeurt. Heb op 29 maart ook een patroon voor een eiermutsje gepubliceerd, misschien ook iets voor u.

      Verwijderen